Rower do miasta i nie tylko

Last modified date

Akcesoria do rowerów miejskich

Przerzutki

W znanych rowerach holenderskich nie występują przerzutki. W nielicznych przypadkach spotykamy planetarne przerzutki pozostające w plastrze tylnego koła. Tegoż rodzaju przekładnie posiadają od 3 do VII przełożeń. W odróżnieniu od szablonowych przerzutek, można w nich zmieniać biegi w czasie postoju. Przerzutki wewnętrzne są w zasadzie ciężkie, tymczasem przy ogólnej masie roweru miejskiego, tych wyżej wymienionych konstrukcja nie powoduje odczuwalnej zmiany wagi „holendra”.

Tych wyżej wymienionych zastosowanie upraszczają podjazdy pod skonstruowania oraz pozwalają na zmaksymalizowanie tempa jazdy na rowerze. Natomiast, ze względu na specyfikę jazdy rowerem miejskim, tych wyżej wymienionych wykorzystanie będzie w niewielkim punkcie wykorzystywane. Właściwie wystarczy standardowo zamontowana w ” holendrach” piasta tylna z hamulcem nożnym z miękkim przełożeniem, jakie pozwala łatwe ruszanie.

Koła do roweru miejskiego

W rowerach miejski koła posiadają ustawicznie 28 cali. Nieraz napotyka się rowerki o kołach 26 i 27 calowych. Dzięki temu rower świetnie się prowadzi i ułatwia jazdę w satysfakcjonującym pośpiechu bez dużego wysiłku. Obręcze są stalowe, jak ktokolwiek chce, ażeby były solidniejsze, mamy możność mieć pożytek z także dostępnych aluminiowych. By tych przed chwilą wspomnianych wzmocnienia i poprawienia wyglądu roweru, mamy możność zastosować chromowane szprychy.

Koła z uwzględnieniem swych rozmiarów winny zostać mocowane na mocnych śrubach. W rowerach miejskich stosuje się gładkie i wąskie opony.

Ogumienie ma być uniwersalne, przypasowane jednocześnie do jazdy po szosach oraz łatwym terenie. Najlepiej zastosować za to opony z bieżnikiem z małymi rowkami.

Rama roweru miejskiego

Rama w rowerach miejskich przeważnie jest ramą stalową. Występują również ramy aluminiowe, które przysparzają, iż rower jest lżejszy. Z kolei, aby rower miejski pozostał standardowy, rama musi być stalowa. Rama stylu ” damka” jest bezspornie wygodniejsza. Zważywszy na obniżonej górnej ramy, ułatwia wsiadanie i zsiadanie z roweru. Umożliwia jazdę np. w płaszczu, gdzie na rowerze z górną ramą prostą, jest to bardzo niewygodne.

Haki ramy winny zostać ukośne i otwarte do przodu. Tegoż rodzaju rozstrzygnięcie pozwala regulację położenia kół, a co się z tym wiąże naciąganie łańcucha. Najkorzystniej jak rama jest wespół z widelcem. Wprost zintegrowane winny zostać łożyska i oś, do jakiej mocuje się przednią tarczę oraz korby pedałów.

Kierownica do roweru miejskiego

Klasyczna kierownica w rowerach miejskich to tzw. ” jaskółka”. Przyjęła się ta nazwa, albowiem kierownica swym kształtem przypomina lecącą jaskółkę. Sposób wyprofilowania kierownicy tego rodzaju, pozwala położenie rąk równolegle do kierunku jazdy. Zazwyczaj kierownica jest wyposażona w gumowe rączki. Polepszają one komfort trzymania kierownicy. Stopień kierownicy ma być dostosowana do wysokości siodełka lub nieznacznie wyższa.

Siodełko do roweru miejskiego

W rowerach miejskich siodełka są szerokie. Siodełko będzie zostać przystosowane do swoich upodobań. Za superkomfortowe uchodzą siodełka żelowe, jakie są także dość trwałe. Stosowane wytworne siodełka skórzane dokładają indywidualnego charakteru oraz elegancji. Pamiętać zaś należy, iż prosto je zepsuć oraz wymagają systematycznej pielęgnacji. Siodełko skórzane odnajdują się przy dłuższych trasach, jako iż są miększe oraz nie odczuwa się na nich trudu przejechanych kilometrów.

Siodełko musi być ustawione na wysokość tak, aby trzymając nogi na pedałach, były one wyprostowane, a równocześnie na jednakowej zakresu, co kierownica. Siodełka musi być solidnie zamocowane do sztycy, zatem rurki łączącej siodełko z ramą. Słabe montowanie może uczynić, iż w czasie jazdy siodełko będzie się przesuwać oraz utrudniać jazdę. Przeto najlepiej zamontować je na stałe, na śruby.

admin